Nedenstående salgs-og leveringsbetingelser er gældende fra 1. februar 2024.

1.

Definitioner

1.1

Kunde: Dækker over Betaler og/eller skadelidte.

Rekvirent: Den der bestiller Renas Specialrengøring & Skadesservice ApS til at udføre en given opgave eller ydelse.

2.

Generelle betingelser

2.1

Medmindre der foreligger et skriftligt aftalegrundlag forud for Renas Specialrengøring & Skadesservice ApS påbegyndelse af den/de aftalte opgave(r), finder disse salgs- og leveringsbetingelser anvendelse for alle ydelser og opgaver, herunder akutte, planlagte og ekstra arbejde, som Renas Specialrengøring & Skadesservice ApS er rekvireret til af Kunden og/eller rekvirent.

2.2

Renas Specialrengøring & Skadesservice ApS forbeholder sig retten til at ændre disse salgs- og leveringsbetingelser uden forudgående varsel. Det er de salgs- og leveringsbetingelser, som til enhver tid måtte være tilgængelige på www.renas.dk, der er gældende mellem parterne.

3.

Priser

 

3.1

Medmindre andet er aftalt i form af et skriftligt accepteret tilbud eller skriftlig aftale, gælder Renas Specialrengøring & Skadesservice ApS til enhver tid gældende prislister. Bestilt eller påkrævet ekstraarbejde, samt ventetid, der ikke er nævnt i et accepteret tilbud, faktureres til gældende listepris eller tydeligt aftalte priser i gældende samarbejds-/beredskab- eller rammeaftale.

 

3.1.1.

Opgaver der ikke er i tilbud, udføres billigst i regning, dvs. at disse faktureres efter medgået tid, værnemidler, maskiner, materialer, midler, kørsel, parkeringsafgifter etc. samt tilknyttede underleverandører, medmindre andet er aftalt skriftligt forud for igangsætning.

 

3.2

Hvis ikke andet er nævnt specifikt i fremsendte tilbud, overslag eller lignende, er vedståelsesfristen for Renas Specialrengøring & Skadesservice ApS 20 arbejdsdage fra tilbud er afsendt til modtager.

 

3.3

Akutte opgaver, hvor Renas Specialrengøring & Skadesservice ApS tilkaldes til omgående assistance, tillægges udkaldsgebyr jf. gældende prisliste eller efter forud indgået skriftlige aftale.

 

3.4

Opgaver der omhandler rengøring, sanering og desinfektion mv. efter forurening, farlige stoffer, fækalier, blod, påkørsler, dødfundne, selvmord, ulykker med personskade og lignede, faktureres medgået personlige værnemidler, samt særligt timetillæg, ud over normale timesatser. Der henvises til branchearbejdsmiljørådet retningslinjer.

 

3.5

Overtidstillæg faktureres med medgået tid, dog med henvisning til gældende prisliste med minimum 2,5 timer på akutudkald uden for normal arbejdstid.

 

3.6

Normal arbejdstid for Renas Specialrengøring & Skadesservice ApS defineres som følgende: mandag til torsdag: 07:00-15:15, fredag fra 07:00 til 13:30. Uden for dette tidsrum, samt lørdag, søn- og helligdage tillægges overtid iht. gældende satser, – se Renas Specialrengøring & Skadesservice ApS gældende prisliste.

Alle tilbud forudsættes udført inden for normal arbejdstid, med mindre at det udtrykkeligt fremgår af fremsendte tilbud til Kunde.

 

3.7

På udkald, samt opgaver der varer mere end 10 timer, kan Renas Specialrengøring & Skadesservice ApS kræve betaling for forplejning 1:1 iht. gældende prisliste.

 

3.8

Har Renas Specialrengøring & Skadesservice ApS medarbejdere ikke mulighed for at komme hjem dagligt til egen bopæl, kan Renas Specialrengøring & Skadesservice ApS kræve betaling for diæter og overnatning, iht. gældende skatteregler herom.

 

3.9

Priser for transport og medgået tid vil altid blive beregnet fra nærmeste center. Ved brug af samarbejdspartnere beregnes pris fra dennes skaffested, til dennes listepriser, samt med eventuelle tillæg for ventetid, bro, færge og lignende. Der afregnes iht. underleverandørens gældende betingelser, medmindre andet aftales skriftligt med Renas Specialrengøring & Skadesservice ApS.

 

3.10

For opgaver og ordrer, som Renas Specialrengøring & Skadesservice ApS udfører helt eller delvist med underleverandører, gælder underleverandørernes til enhver tid gældende prislister, medmindre andet er aftalt forud for igangsætning. Fakturere Renas Specialrengøring & Skadesservice ApS underleverandørydelser jf. faktura, tillægges faktura et underleverandørgebyr jf. gældende prisliste, til dækning at de omkostninger som administrativt følger af at håndtere disse.

 

3.11

Medgået tid til øvelser og lignende, særlige påkrævet uddannelse og kundespecifikke sikkerhedsgodkendelse af Renas Specialrengøring & Skadesservice ApS medarbejdere, betales medmindre andet er aftalt, af kunden. Kunden dækker både udgiften til kursus, samt medgået tid for Renas Specialrengøring & Skadesservice ApSs personale i forbindelse hermed.

 

3.12

Ved abonnementer, betaling for VIP-aftaler, Prioriteret Værdiredning, Vagtcentral-opkobling, Beredskabsaftaler mv. henvises til indgåede aftaler mellem Renas Specialrengøring & Skadesservice ApS og kunden.

 

3.13

I tilfælde af en mangeskadesituation, f.eks. skybrud, storm og stormflod, kan faktura tillægges et særskilt mangeskadetillæg uden yderligere varsel. Dette tillæg dækker de ekstra omkostninger som Renas Specialrengøring & Skadesservice ApS kortvarigt pådrager sig for at nedbringe ventetider og sikre størst mulig værdiredning hos skadelidte, f.eks. til skalering af vagtcentral, beredskab, ekstra mandskabstilkald, transportomkostninger ved mandskab fra andre geografier som f.eks. fra Norge og Sverige, samt hotel- og forplejningsomkostninger som følger af hændelsen.

 

3.14

Priser reguleres en gang årligt pr. 1. januar, og er altid opgivet ekskl. moms, hvis ikke andet er angivet i tilbuddet. Timepriser, udkaldsgebyr og abonnementer reguleres iht. gældende prisliste. Maskiner, midler og materialer, reguleres iht. Nettoprisindekset for indenlands vare forsyning (Danmarks Statistik PRIS1115). Km-sats reguleres efter indeks fra drivkraftdanmark.dk og opmagasinering efter Danmarks Statistik Lejeindeks for erhvervsejendomme.

 

3.15

Hvis der i kontraktperioden sker ændringer i de faktiske omkostninger, f.eks. om følge af lov- eller andre omstændigheder, reguleres vederlag /pris tilsvarende.

 

3.16

Oplever Renas Specialrengøring & Skadesservice ApS pludselige eller voldsomme prisstigninger på brændstof, materialer og lignende, forbeholder Renas Specialrengøring & Skadesservice ApS sig retten til at regulere disse tilsvarende. Eksempel herpå kan være indførsel af Midlertidigt Energi- og Brændstoftillæg som dækker de meromkostninger som følger af uforudsete prisstigninger.

 

3.17

Til dækning af materielforsikring betales pt. 5 % af bruttolejeprisen på materiel. Alle fakturabeløb tillægges et miljøbidrag på 2 % samt tillæg for servicebil.

     

4.

Betalingsbetingelser og fakturering

4.1

Medmindre andet er skriftligt aftalt forud for en ordre, er betalingsbetingelserne netto 8 dage. Hvis sidste rettidige betalingsdag falder på en helligdag, eller i en weekend, skal betaling effektueres, så den indgår på Renas Specialrengøring & Skadesservice ApS konto den sidste hverdag før sidste rettidige betalingsdag.

4.2

Kunden er pligtig til at oplyse eventuelt rekvisitionsnummer, skadenummer, Workorder nr. eller anden reference, rettidigt og uden ugrundet ophold, til Renas Specialrengøring & Skadesservice ApS, hvis denne skal fremgå af faktura. Mangel af samme, berettiger ikke Kunden til at tilbageholde eller udskyde betaling helt eller delvist.

4.3

Fakturering sker så vidt muligt senest 21 dage efter, at Renas Specialrengøring & Skadesservice ApS har afsluttet sagen, og eventuelle underleverandørfaktura tilknyttet sagen er modtaget.

4.4

Renas Specialrengøring & Skadesservice ApS kan delfakturere på skadesager, hvor Renas Specialrengøring & Skadesservice ApS vederlag forventes at overstige kr. 25.000, – og/eller leverancen forventes at løbe over mere end 30 kalenderdage.

4.5

Sker betaling ikke rettidigt, tilskriver Renas Specialrengøring & Skadesservice ApS renter fra forfaldsdagen, svarende til 2 % pr. påbegyndt måned.

4.6

Ved rykker for betaling, opkræves rykkergebyr i henhold til gældende lovgivning herom.

4.7

Eventuelle rabatter og bonus bortfalder eller tilbageholdes, hvis Kunden udelader rettidig betaling.

5.

Renas Specialrengøring & Skadesservice ApS forpligtelser

5.1

Renas Specialrengøring & Skadesservice ApS er forpligtet til som minimum at levere de bestilte ydelser/opgaver i overensstemmelse med gældende brancheregler og – kutymer. For skadeservice henvises til Forsikring og Pensions vejledning ”Bekæmpelse af følgeskade efter brand”, samt for byggeopgaver AB18 eller nyere.

5.2

Renas Specialrengøring & Skadesservice ApS skal altid efter bedste evne værne om Kundens værdier, herunder løsøre, adgangsnøgler og -kort mv.

5.3

Renas Specialrengøring & Skadesservice ApS tilbyder alene leverancegaranti til aftalekunder, der har indgået en Beredskabs- og/eller Samarbejdsaftale, eller hvis dette udtrykkeligt fremgår af fremsendt accepteret tilbud eller aftale. Renas Specialrengøring & Skadesservice ApS vil derfor altid servicere aftalekunder forud for ikke-aftale-kunder i tilfælde af mangeskadesituationer og lignende.

5.4

Renas Specialrengøring & Skadesservice ApS hæfter ikke for fejl og mangler i relation til opgaveudførsler, der kan tilskrives sædvanlig slitage, brug og lignende.

6.

Opsigelse

6.1

Renas Specialrengøring & Skadesservice ApS kan opsige alle aftaler med en kunde med 1 måneds varsel, medmindre andet er aftalt skriftligt.

7.

Kundens forpligtelser

7.1

Kunden skal rettidigt – og løbende – informere Renas Specialrengøring & Skadesservice ApS om alle forhold, der har betydning for opgavens gennemførelse, herunder arbejdsmiljø, sikkerhed, forsinkelser mv. Eventuelle meromkostninger som følge heraf afholdes af Kunden.

7.2

Kunden skal uden ugrundet ophold rette henvendelse til Renas Specialrengøring & Skadesservice ApS, hvis der erfares fejl eller mangler ved den aftalte leverance. Påståede fejl og mangler fra Renas Specialrengøring & Skadesservice ApS side, skal på behørig vis dokumenteres af Kunden.

7.3

Renas Specialrengøring & Skadesservice ApS har retten og pligten til at udbedre fejl og mangler når parterne har afstemt Renas Specialrengøring & Skadesservice ApS ansvar og andel heri. Kunden kan således ikke uden accept fra Renas Specialrengøring & Skadesservice ApS indsætte anden Leverandør til at udbedre en påstået fejl eller mangel.

7.4

Kunde/rekvirent må ikke uden samtykke fra Renas Specialrengøring & Skadesservice ApS afbryde strøm, hindre afløb eller fjerne, flytte eller om rokerer på Renas Specialrengøring & Skadesservice ApS materiel på skadestedet. Eventuelle omkostninger til følgeskader eller tyveri som følge heraf, pålægges kunden. Tilsvarende rammer gælder hvis et skadeforløb uden om Renas Specialrengøring & Skadesservice ApSs vidende, afbrydes.

7.5

Renas Specialrengøring & Skadesservice ApS skal på anmodning, til en hver tid have adgang til sit materiel, maskiner, værktøj, midler og materialer på en skadesag, uden unødig ventetid.

8.

Tavshedspligt

8.1

Renas Specialrengøring & Skadesservice ApS medarbejdere og Kundens medarbejdere er både under og efter opgavens udførsel underkastet tavshedspligt med hensyn til hhv. Kundens og Renas Specialrengøring & Skadesservice ApS arbejdsmetoder og produktion, samt andre fortrolige forhold, som hhv. Renas Specialrengøring & Skadesservice ApS medarbejdere eller Kundens medarbejdere måtte få kendskab til hos kunden eller om Renas Specialrengøring & Skadesservice ApS.

9.

Force Majeure

9.1

Ved force majeure suspenderes Renas Specialrengøring & Skadesservice ApS forpligtigelser i henhold til indgående aftaler og opgaver. Force majeure foreligger blandt andet i følgende situationer: Direkte eller indirekte følger af en naturkatastrofe, oversvømmelser, krig, regeringsindgreb, import- eller eksportrestriktioner, strejke og lockout (overenskomstmæssige såvel som overenskomststridige), ildebrand, oversvømmelse, forsyningsmangel, pandemi og epidemi.

9.2

Hvis force majeure situationen ikke ophører inden rimelig tid, har hver part ret til at ophæve aftalen med 30 dages skriftligt varsel.

9.3

Påberåbelse af force majeure skal ske skriftligt, og uden ugrundet ophold til den anden part.

9.4

Parterne aftaler hvordan igangværende arbejde skal afvikles. Renas Specialrengøring & Skadesservice ApS er berettiget til betaling for udført arbejde, uagtet at dette afbrydes før aftalt tid, eller at Kunden måtte have gene med som følge af afbrydelse og et eventuelt leverandørskifte.

9.5

SKAFOR-garantien i F&P´s vejledning på maksimalt en times responstid og fremmøde på skadested træder ligeledes ud af kraft i de ovenfor nævnte tilfælde.

10.

Forsikring og erstatning

10.1

Renas Specialrengøring & Skadesservice ApS har tegnet en erhvervs- og produkt-ansvarsforsikring på 10 mio. DKK for person- og Tingskade. Erhvervsansvarsforsikringen dækker alene skader, der skyldes uagtsomhed fra Renas Specialrengøring & Skadesservice ApS side efter dansk rets almindelige regler.

10.2

Renas Specialrengøring & Skadesservice ApS dækker ikke skader, fejl eller mangler, som skyldes eller udspringer af arbejde udført i henhold til (manglende) instrukser og informationer fra Kunden eller dennes rådgiver, herunder, men ikke begrænset til fejlagtige byggetekniske løsninger/tegninger, som efterfølgende udløser krav om udbedring af fejl og mangler mv. imod Renas Specialrengøring & Skadesservice ApS.

10.3

Medmindre det udtrykkeligt er aftalt mellem Kunden og Renas Specialrengøring & Skadesservice ApS i tilbud eller aftalebrev, at Renas Specialrengøring & Skadesservice ApS har påtaget sig en rådgivningsforpligtigelse overfor Kunden, hæfter Renas Specialrengøring & Skadesservice ApS ikke for fejl eller mangler, som kan henføres til råd og anbefalinger fra Renas Specialrengøring & Skadesservice ApS eller dennes underleverandør, til kunden. Det er Kundens pligt at søge rådgivning hos rette/relevant rådgivningsfirma, hvorfor Renas Specialrengøring & Skadesservice ApS ikke kan drages til ansvar for anbefalinger, råd eller lignende, såvel skriftlige som mundtlige.

10.4

I forbindelse med skadeservicearbejde, nedbrydning og reetablering, hvor Renas Specialrengøring & Skadesservice ApS beskadiger kundens indbo, ejendom, eller dele heraf, erstattes disse iht. gældende forsikringspraksis. Dvs. forskelle (alder, slid og patina) mellem de skadede og ikke skadede værdier, i et sammenhængende forhold, ikke berettiger kunden til erstatning for andet end det faktisk beskadigede.

10.5

Driftstab, avancetab eller andet indirekte tab erstattes ikke.

10.6

Renas Specialrengøring & Skadesservice ApS erstatningsansvar over for Kunden kan i intet tilfælde overstige 1 mio. DKK. Pr. skade pr. kalenderår, uanset om erstatningsansvaret baserer sig på krav i eller uden for kontrakt som måtte følge af en udført opgave eller leverance.

10.7

Renas Specialrengøring & Skadesservice ApS kan ikke drages til ansvar for arbejde udført af uafhængig 3. part, med mindre at Renas Specialrengøring & Skadesservice ApS udtrykkeligt har taget ansvaret herfor i fremsendte tilbud eller skriftlige aftaler forud for igangsætning af det aftalte arbejde / den aftalte leverance.

10.8

Renas Specialrengøring & Skadesservice ApS har tegnet tyveriforsikring for materiel. Kunden skal dog aktivt – eller i samråd med Renas Specialrengøring & Skadesservice ApS, udføre/igangsætte eller acceptere nødvendige forebyggende tiltag og foranstaltninger på skadesteder/ opgavelokationer, der forhindrer og forebygger simpelt tyveri fra Renas Specialrengøring & Skadesservice ApS og dennes samarbejdspartnere, da dette ikke dækkes af forsikring.

10.9

Simpelt tyveri fra Renas Specialrengøring & Skadesservice ApS på Kundens ejendomme eller lejemål, hvor tilstrækkelig sikring ikke er foretaget, erstattes af Kunden eller dennes forsikringsselskab med nyværdi, og uden afslag i forbrug og afskrivning frem til datoen for tyveri.

10.10

Erstatningskrav eller reklamationer skal anmeldes skriftligt til Renas Specialrengøring & Skadesservice ApS uden ugrundet ophold, og senest inden 14 dage efter, at skaden, fejlen eller manglen er konstateret. Manglende eller forsinket henvendelse kan betyde at Renas Specialrengøring & Skadesservice ApS afviser krav, fejl og mangler helt eller delvist. Det er kundens pligt at dokumentere kravet og det dokumenteret tab som følge heraf.

10.11

Udbedring af fejl og mangler, samt erstatningsarbejde, som skyldes Renas Specialrengøring & Skadesservice ApS ansvar, og som skal udføres af 2. part, kan alene igangsættes efter skriftlig accept fra Renas Specialrengøring & Skadesservice ApS, såfremt der forud herfor er modtaget en tydelig omfangsbeskrivelse/ erstatningsopgørelse af skaden, fejl og mangler, samt et tilbud eller overslag på udbedring, forud for udbedring, som kapitaliserer udbedringsomkostningerne.

 

10.12

Kunden udleverer mod kvittering det nødvendige antal nøgler/adgangskort. I tilfælde af Renas Specialrengøring & Skadesservice ApS medarbejderens tab af de overdragne nøgler/adgangskort, erstatter Renas Specialrengøring & Skadesservice ApS omkostningen til reproduktion af den eller de tabte nøgler/adgangskort, men ikke andre skader eller tab lidt af Kunden. Omstilling/udskiftning af låsesystemer erstattes ikke.

 
    

11.

Misligholdelse

11.1

Hvis Kunden misligholder indgåede aftaler, samt de til enhver tid gældende Salgs- og leveringsbetingelserne, berettiger sådan misligholdelse Renas Specialrengøring & Skadesservice ApS til uden yderligere varsel at ophøre med/ afbryde igangsatte opgaver, afhenter eventuelt materiel, og sende tilknyttet mandskab hjem for Kundens regning, og i øvrigt ophæve enhver aftale med kunden.

11.2

Renas Specialrengøring & Skadesservice ApS forbeholder sig retten til at kræve erstatning eller kompensation som følge af ikke planlagt afbrydelse af aftalt arbejde, f.eks. at fakturere for medgået tid og kørsel ved annullering af akut tilkald, eller forgæves kørsel/besigtigelser etc.

12.

Følgeskadebegrænsning

12.1

Tilkaldes Renas Specialrengøring & Skadesservice ApS til akut følgeskadebekæmpelse efter storm, indbrud, hærværk, brand- og vandskader etc., også kaldet Fase 1 arbejde, udfører Renas Specialrengøring & Skadesservice ApS alene følgeskadebekæmpelse iht. Kundens instrukser samt rammebetingelser i gældende samarbejdsaftale, samt Forsikringsaftalelovens §52 & §53 for forsikringsdækkede skader.

12.2

Afdækning og sikring efter f.eks. indbrud, storm og brand sker efter gældende branchekutyme og retningslinjer. Se bl.a. www.sikringsguiden.dk.

12.3

Afdækning af klimaskærm efter storm etc. er alene at betragte som en midlertidig afdækning. Kunden er således forpligtet til uden ugrundet ophold at søge skaden udbedret permanent. Følgeskader eller nye skader på bygninger, materiel, værdier og indbo i øvrigt, som følge af nye vejrligssituationer der ødelægger den midlertidige afdækning, er Renas Specialrengøring & Skadesservice ApS uvedkommende. Anmodes Renas Specialrengøring & Skadesservice ApS om at reetablere en midlertidig afdækning betragtes dette på lige fod med en nytilkommen opgave.

12.4

Ved vandskader og lignende, kan Renas Specialrengøring & Skadesservice ApS udføre simple destruktive indgreb, som sikrer imod yderligere skader, lige som vand opsamles eller bortledes i nødvendigt omfang for at begrænse den samlede skadeomkostning.

12.5

Hvis Renas Specialrengøring & Skadesservice ApS skadeservicearbejde på tilkald efterfølgende afvises af det tilknyttede Forsikringsselskab som værende helt eller delvist forsikringsdækket, er bestiller/rekvirent forpligtet til at dække faktura/ omkostninger 1:1 for udført arbejde.

12.6

Ønsker Kunden affugter eller andet udstyr nedtaget/fjernet, før Renas Specialrengøring & Skadesservice ApS har klarmeldt eller melder færdigmeldt arbejdet, er en eventuel risiko for yderligere afledte skader, f.eks. skimmelsvamp, Renas Specialrengøring & Skadesservice ApS uvedkommende i en hver henseende. Renas Specialrengøring & Skadesservice ApS hæfter i den forbindelse ikke for de omkostninger som måtte følge af Kundens anmodning om at afbryde eller afvikle sagen før der ligger en endelig afsluttende rapport fra Renas Specialrengøring & Skadesservice ApS, og hvor der efterfølgende konstateres ny skade.

12.7

For graffiti gælder – hvis ikke andet er aftalt, at der skal være fri adgang til vand (maks. 40 meter), og maksimalt 40 meter til fjerneste afrensningssted fra bil.  For at arbejdet skal kunne udføres tilfredsstillende, skal temperaturen være minimum +10 grader. Graffiti bør maksimalt være 20 dage gammelt, ellers øges risiko for skygger etc. Der tages forbehold for underlag der tidligere er renset/beskadiget, samt evt. skygger fra specielle farver mv.

13.

Skimmelsvamp

13.1

Ved simple skimmelsvampeskader udbedrer og rådgiver Renas Specialrengøring & Skadesservice ApS Kunden om afhjælpning af skaden, uden brug af eksterne rådgivere. Komplicerede skimmelsvampeskader udfører Renas Specialrengøring & Skadesservice ApS alene med bistand fra ekstern rådgiver, hvorefter Renas Specialrengøring & Skadesservice ApS ikke påtager sig noget ansvar for rådgivning. Det er Renas Specialrengøring & Skadesservice ApS egenhændige beslutning, hvorvidt der er tale om en simpel eller en kompliceret skimmelsvamp skade. Kunden anbefales derfor at søge nødvendig uvildig rådgivning, forud for sanering af skimmelsvamp.

14.

Persondataforordningen

14.1

Renas Specialrengøring & Skadesservice ApS forpligter sig til at efterleve love om beskyttelse af personfølsomme oplysninger, iht. persondataforordningen.

14.2

Renas Specialrengøring & Skadesservice ApS gemmer i nødvendigt omfang relevante personoplysninger i relation til de sager som Renas Specialrengøring & Skadesservice ApS er rekvireret til, enten via telefon eller elektronisk.

14.3

Eventuelle modtagne personfølsomme oplysninger modtaget fra Kunden, eller fra tredjemand om Kunden, behandles i henhold til persondataforordningens regler.
Vi henviser i øvrigt til vores hjemmeside www.renas.dk.

14.4

Handler Renas Specialrengøring & Skadesservice ApS på vegne af 3. mand, f.eks. for boligselskab, forsikringsselskab eller lignende, er det alene 3. mand der har ansvaret for information til skadelidte/kunde om retten til at få sine data slettet.

15.

Uoverensstemmelser og tvister

15.1

Hvis Kunden ikke kan vedstå fremsendte faktura, skal Kunden uden ubegrundet ophold straks reklamere skriftligt til Renas Specialrengøring & Skadesservice ApS.

15.2

En tvist berettiger ikke Kunden til helt eller delvist at tilbageholde betaling, ligesom der ikke må ske en modregning, uden at der er modtaget en kreditnota fra Renas Specialrengøring & Skadesservice ApS.

15.3

Enhver ordre og aftale, der indgås mellem Renas Specialrengøring & Skadesservice ApS og Kunden, er underlagt dansk ret, dog på nær dansk ret som henviser til udenlandsk ret. Krav udspringende af denne aftale kan alene anlægges ved Odense Byret.

Ring mig op
06
Ring mig op
Ønsket opkaldstidspunkt
Ønsket service